Friday, 9 December 2011

AMALAN BERBEKAM MUKA MAMPU MENYEMBUHKAN MASALAH RESDUNG, JERAWAT DAN MENAIKKAN SERI WAJAH


Istilah Perubatan Tradisional - Ia merupakan kerengsangan hidung yang boleh menyebabkan hidung dan organ-organ lain menjadi gatal dan menimbulkan ketidakselesaan. 

Istilah Saintifik - Merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit. Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka. Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan. 

Resdung adalah perkataan yang digunakan untuk menggambarkan pelbagai penyakit hidung.Salah satu punca gejala resdung adalah akibat jangkitan bakteria keatas hidung dan rongga disekelilingnya. 

Dianggarkan hampir 25% penduduk negara ini mengalami penyakit resdung yang serius. Diantara tanda-tanda resdung ialah gatal-gatal, hidung berhigus atau tersumbat, sakit kepala terutama di dahi dan pipi, kelumumur yang berterusan walaupun bermacam syampu dan ubat telah digunakan. Penyakit resdung juga dikenali 'sinusitis'. Ramai yang tidak memandang serius tentang penyakit ini tapi sebenarnya boleh mendatangkan bahaya kepada penghidapnya. Untuk kanak-kanak, ia boleh sebabkan jangkitan sellulitis dan merah pada bahagian mata. Akhirnya boleh menyebabkan buta. Manakala untuk orang dewasa, ia boleh menyebabkan nanah daripada sinus frontal tidak dapat keluar daripada hidung dan akan masuk serta memenuhi ruang dalam otak. Ini akan menyebabkan dinding pemisah akan menjadi semakin tebal dan boleh mengakibatkan sinus mudah tersumbat. 



Sabda RASULULLAH SAW: “Kesembuhan itu berada pada tiga hal, iaitu minum madu, sayatan pisau bekam dan sundutan dengan api panas (kay). Sesungguhnya aku melarang ummatku berubat dengan kay” Hadis Sahih Al-Bukhari

Sabda RASULULLAH SAW : "Sesungguhnya Al-Habbatus Sauda boleh menyembuh segala penyakit kecuali Al-Sam".Aku bertanya "Apakah Al-Sam itu?,baginda menjawab, Al-Sam itu ialah maut" Hadis Sahih Al-Bukhari



Untuk temujanji boleh hubungi 0123350180 (Call / SMS / Whatsapp)

Sunday, 4 December 2011

BEKAM KAKI DAPAT MENYEMBUHKAN MASALAH KEBAS-KEBAS KAKI

Bagi mereka yang selalu mengalami masalah kebas ketika bangun berdiri akibat duduk bersila terlalu lama, itu petanda bahagian kaki anda banyak toksid dan angin serta peredaran darah yang kurang lancar. Anda disyorkan untuk berbekam 8 point pada kedua belah kaki, InsyaAllah selepas berbekam masalah kebas-kebas anda akan pulih.


Sabda RASULULLAH SAW: “Kesembuhan itu berada pada tiga hal, iaitu minum madu, sayatan pisau bekam dan sundutan dengan api panas (kay). Sesungguhnya aku melarang ummatku berubat dengan kay” Hadis Sahih Al-Bukhari


Sabda RASULULLAH SAW : "Sesungguhnya Al-Habbatus Sauda boleh menyembuh segala penyalit kecuali Al-Sam".Aku bertanya "Apakah Al-Sam itu?,baginda menjawab, Al-Sam itu ialah maut" Hadis Sahih Al-Bukhari


Untuk temujanji boleh hubungi 0182131240 (Call / SMS / Whatsapp)

Wednesday, 26 October 2011

Bekam Sendi untuk Lenguh2 dan Kebas2

Hari ni rasa lenguh2 kat pergelangan tangan, teringat pulak dah lama sangat tak bekam. Makin lama makin sengal, tak boleh tahan.. so, operasi bermula....

Huh!! lega rasanya.. inilah hasilnya.... darah kotor berketul, yg berbuih2 tu angin. Lepas berbekam lenguh2 pun hilang. Alhamdulillah....

Tuesday, 25 October 2011

Bekam Overhaul RM110

Rawatan bekam darah ini melibatkan 22cup diseluruh titik badan bagi


 meringankan badan dan menyegarkan keseluruhan badan secara


 maksimum serta menyembuhkan masalah kebas kaki.




Untuk temujanji boleh hubungi 0123350180 (SMS / Whatsapp)

Bekam Merawat Sihir

Kaedah bekam sihir ini merangkumi semua titik thibbun nabawi dan juga titik sendi badan 


bagi mengeluarkan semua endapan sihir/darah kotor akibat dari gangguan jin yang bergerak 


dalam darah manusia.InsyaAllah pengaruh gangguan sihir anda berkurangan sejurus selepas 


berbekam.

Friday, 21 October 2011

BEKAM UNTUK MERAWAT OBESITI (Hanya RM50 per sessi)


Pesakit dianjurkan melakukan bekam darah 6cup seminggu sekali sebanyak 3x sesi,insyaAllah berat badan akan berkurangan.

OBESITI merupakan pengumpulan lemak berlebihan yang menimbun di dalam badan seseorang. Obesiti kini dianggap sebagai satu penyakit dan terjadi apabila tisu-tisu lemak menjadi keterlaluan. Lebih teruk lagi, obesiti boleh mengganggu dan mencederakan organ-organ badan dan seterusnya akan menyebabkan masalah kesihatan yang serius. Selain daripada mengehadkan kegiatan fizikal dan sosial, jangka hayat penghidapnya juga semakin pendek.

Sangat dianjurkan bagi pesakit mengurangkan pengambilan menu ayam dan daging tetapi lebihkan sayur-sayuran dan buah-buahan



Untuk temujanji boleh hubungi 0182131240 (Call / SMS / Whatsapp)

Thursday, 20 October 2011

FAQ Tentang Rawatan Bekam

1) Adakah kaedah bekam darah menyakitkan ?
Tidak,ini kerana kaedah bekam darah sekarang ini menggunakan sejenis alat canggih yang dipanggil PEN BEKAM.Tusukan yang dilakukan pada kulit oleh pen ini tersangat-sangat laju sehingga membuatkan anda tidak sedar yang tusukan sedang berlaku pada kulit anda.Kaedah tusukan ini mirip kaedah blood test atau ujian kencing manis.

2) Adakah selamat melakukan kaedah bekam darah?
Ya selamat,ini kerana kami menggunakan lancet (jarum) pakai buang,iaitu setiap pelanggan hanya diperuntukkan sebilah lancet sahaja.Semua alatan bekam kami akan melalui proses STERIL selama 15min menggunakan UV STERILIZERS sebelum proses berbekam dijalankan.

3) Apakah waktu yang mustajab yang mampu memberikan kesembuhan maksimum untuk rawatan bekam darah ?
Waktu mustajab ialah sebelah pagi dimana kita belum mengambil apa-apa makanan dan tariknya ialah tanggal 17,19 dan 21hb kalendar islam.

4) Individu manakah yang dilarang keras berbekam darah ?
Individu yang dilarang ialah wanita mengandung,wanita haid,wanita yang kerap gugur,individu yang terlalu lemah,orang tua uzur,pengidap kanser darah,pengidap tekanan darah rendah serius,pengidap penyakit kulit serius dan juga wanita hamil 3 bulan pertama.

5) Kaedah bekam manakah yang memberikan kesembuhan maksimum ?
Kaedah bekam darah adalah kaedah yang memberikan kesembuhan maksimum pada pesakit amnya.

6) Kaedah bekam mana pula yang mendapat pahala sunnah bila melakukannya?
Kaedah bekam darah...

7) Berapa kerap kita perlu mendapatkan rawatan bekam darah ?
Bagi orang sihat,anda dianjurkan berbekam sebulan sekali dan bagi orang yang berpenyakit anda dianjurkan berbekam dua minggu sekali sebanyak tiga kali sesi berturut.

8) Apakah pantang larang selepas berbekam ?
Anda dianjurkan tidak boleh makan,mandi dan tidur selepas menjalani rawatan bekam.Untuk 2 jam berikutnya barulah anda boleh makan/tidur.

9) Apakah tips sebelum datang berbekam darah?
Berbekam pada waktu pagi dalam keadaan perut kosong atau berpuasa sehari sebelum temujanji bekam.

Dalil Tuntutan Berbekam

Sabda Rasulullah SAW...

"Hendaklah kamu semua melakukan pengubatan bekam dibahagian tengkuk,kerana sesungguhnya perkara itumerupakan ubat dari 72 jenis penyakit" (Hadis riwayat At Thabrani)

"Kesembuhan itu terdapat pada 3 perkara,iaitu minuman madu,sayatan alat bekam dan Kay(pembakaran) dengan api,dan sesungguhnya aku melarang umatku dari Kay" (Hadis sahih)

"Sesungguhnya pengubatan paling utama yang kamu gunakan adalah bekam"(Hadis sahih)

"Aku tidak berjalan dihadapan sekumpulan malaikat pun pada malam ketika aku diisra'kan,kecuali mereka berkata,"Wahai Muhammad,perintahkanlah umat kamu agar berbekam!!"(Shajihu Al-Jami' 5671)

"Jika ada ubat yang boleh mencapai penyakit,maka bekam juga boleh mencapainya" (Hadis sahih)

"Sebaik-baik hamba adalah jurubekam,kerana ia membuang darah kotor,melembutkan yang keras dan mencerahkan pandangan...." (Hadis Hasan Gharib)

"Bila apa yang kamu gunakan sebagai pengubatan ada yang boleh mengenai penyakit atau memburu penyakit,maka itu adalah bekam" (HR Ibnu Jarir)

AMALAN BERBEKAM MAMPU MENGATASI MASALAH SENGGUGUT


Boleh dikatakan 90% wanita mengalami sakit ketika haid atau nama lainnya senggugut,dimana darah haid turun dengan pergerakan yang kurang lancar atau tersekat-sekat.Sakit ketika haid ini secara tak langsung menjejaskan emosi wanita sehingga menjadikan mereka moody dan panas baran.Untuk mengatasi masalah ini,para wanita disyorkan untuk melakukan al hijamah/berbekam sebulan sekali secara konsisten,insyaAllah darah haid anda turun dengan lancar dan tidak berlaku senggugut lagi.

Nabi Muhammad SAW pernah bersabda: "Barangsiapa berbekam pasti mendapat rahmat dari Allah SWT" (Riwayat Ahmad dan Tabrani dari Samurah R.A)

Wednesday, 19 October 2011

BEKAM SUNNAH MERAWAT STRESS & KELESUAN





                                                                 
Rawatan bekam darah ini dikenali juga sebagai Al Hijamah dan adalah kaedah perubatan sunnah nabi bagi mengeluarkan darah kotor yang mengandungi toksid dari dalam badan dan ia mampu menyembuhkan sebanyak 93 jenis penyakit klinikal dan salah satunya mampu merawat masalah stress dan kelesuan 

POINT BEKAM UNTUK LUMPUH DAN STROKE

Poin ini perlu dibekam setiap minggu dan poin lain yang sakit.Selain itu pesakit lumpuh dan stroke disarankan minum minyak habbatussawda dan urut ditempat yang bermasalah dengan minyak itu setiap hari. Jika ada peluang badan pesakit perlu ditanam di dalam pasir pantai selama setengah jam di waktu pagi.Sebaiknya perlu kerap diruqyah dan jumpa perawat.

Saturday, 15 October 2011

Anjuran Berbekam


Rasulullah Shallallahu ‘alayhi wa Salam besabda :

الشِّفَاءُ فِيْ ثَلاَثَةٍشَرْبَةِ عَسَلٍ وَشَرْطَةِ مِحْجَمٍ وَكَيَّةِ نَارٍ وَإِنِّيْ أَنْهَى أُمَّتِيْ عَنْ الْكَيِّ
Kesembuhan itu berada pada tiga hal, yaitu minum madu, sayatan pisau bekam dan sundutan dengan api (kay). Sesungguhnya aku melarang ummatku (berobat) dengankay.” (HR Bukhari)
Rasulullah Shallallahu ‘alayhi wa Salam bersabda :

إِنَّ أَمْثَلَ مَا تَدَاوَيْتُمْ بِهِ الْحِجَامَةُ وَالْفَصْدُ
Sesungguhnya metode pengobatan yang paling ideal bagi kalian adalah hijamah(bekam) dan fashdu (venesection).” (HR Bukhari – Muslim)

Tarikh yang sesuai berbekam



Tarikh yang sesuai berbekam kembali lagi iaitu pada Sabtu ini 15 Oct, Isnin 17 Oct dan Rabu 19 Oct, sila buat temujanji dengan para pembekam kami yer...Selamat berbekam..

Dari Abu Hurairah R.A, Rasulullah S.A.W bersabda, "Barang siapa berbekam pada hari ke-17, 19 dan 21 (tahun Hijrah), maka ia akan sembuh dari segala macam penyakit."
(Sahih Sunan Abu Dawud, karya Imam al-Albani)

Dari Ibnu Abbas R.A, ia berkata, "Rasulullah S.A.W bersabda, "Berbekamlah pada hari ke-17 dan ke-21, sehingga darah tidak akan mengalami hipertensi yang dapat membunuh kamu."
(Kitab Kasyful Astaar ‘anZawaa-idil Bazar, karyaal-Haitsami)

Bekam Darah Merawat Darah Tinggi, Kencing Manis & Migrain (Hanya RM70)


Jika anda mempunyai penyakit tekanan darah tinggi, secara automatiknya, anda seorang yang sangat sensitif kepada tahap kemasinan setiap masakan. Banyakkan makan sayur-sayuran, buah dan kekacang. Contohnya bayam, brokoli, pisang, kentang dan sebahagian besar kekacang seperti tempe yang mengandungi kalium tinggi.

Bekam Darah Merawat Sakit Pinggang

Kaedah bekam darah ini khas dalam merawat masalah sakit pinggang, insyaAllah pinggang anda akan lega serta merta setelah tamat proses berbekam.

TIPS:
Jangan perlekehkan cara duduk anda. Untuk mengurangkan tekanan, duduk tegak dengan pinggul dan lutut kekal dalam kedudukan 90 darjah. Untuk mengelakkan anda duduk dengan malas, letakkan kaki di atas blok setinggi satu atau dua inci dan jarakkan kedudukan kedua-dua buku lali kira-kira selebar bahu.





Jika anda bekerja sambil duduk, ambil masa untuk merehatkan pinggang dan tulang belakang setiap setengah jam dengan berdiri, lakukan regangnan atau beralan beberapa minit. Latihan paling mudah yang boleh anda lakukan ialah jawab telefon dengan berdiri.



Cara betul ketika mengangkat barang:
1. Pakai kasut yang stabil dan selesa, bukannya sandal, selipar atau kasut tumit tinggi.
2. Pastikan kaki anda dalam keadaan teguh dan selesa, dalam kedudukan 90 darjah dan rapatkan kaki kepada barang yang hendak diangkat.
3. Bengkokkan lutut dan rendahkan badan.
4. Pastikan belakang anda tegak.
5. Angkat barang tadi ke paras abdomen anda dan angkat barang perlahan-lahan.
6. Jika barang agak berat, tampan dengan otot kaki.
7. Pastikan lutut anda bengkok ketika mengangkat barang tadi.Dapatkan bantuan jika barang terlalu berat untuk diangkat seorang.
8. Gunakan troli atau peralatan lain untuk mengalihkan barang yang berat.

Cara salah atau perlu dielakkan:

1. Jangan angkat barang yang terlalu berat.
2. Jangan membengkokkan badan (pada pinggang) ketika memungut barang.
3. Elakkan daripada memusingkan pinggang ketika membawa barang berat.
4. Jangan angkat berat melebihi kepala.
5. Elak daripada mengangkat barang secara cepat atau mendadak.
6. Agihkan berat beban. Pastikan anda mengangkatnya di tengah, dengan itu beban sekata di kiri dan kanan.
7. Jangan sekali-kali angakat barang berat apabila memakai kasut tumit tinggi.
8. Jangan angkat barang berat sekiranya anda pernah mengalami atau menghadapi masalah sakit belakang.

Sumber: Harian Metro, Selasa, 31 Julai 2001

Sakit Kepala SINUS

Sakit kepala jenis ini terjadi kerana penyakit sinusitis (radang pada sinus). Anda akan terasa tekanan pada sekita mata, pipi dan kening. Kepala terasa berdenyut-denyut. Untuk mengatasi sakit kepala jenis ini, sentiasalah menjaga sinus anda agar ia tetap sihat dengan memastikan tangan sentiasa bersih. Usah merokok kerana asap rokok boleh mnyebabkan iritasi pada sinus. Pastikan anda tidak kerap berada pada kawasan yang terlalu kering atau terlalu lembap.

Sakit Kepala MIGRAIN
Migrain adalah sakit kepala yang berulang pada satu sisi kepala selama beberapa jam atau juga beberapa hari. Ia berdenyut-denyut dan gejalanya sangat parah. Anda mungkin terasa ingin berbaring di satu tempat yang sunyi. Migrain lazimnya terjadi oleh beberapa tanda misalnya melihat kilatan chaya, lemas, kebas pada kaki dan lengan. Anda juga mungkin akan muntah, mual dan sangat sensitive pada suara mahupun cahaya.

Sakit Kepala TEKANAN DARAH TINGGI
Sakit ini menyebabkan kepala terasa berat dan leher tegang. Jika sakit kepala anda disebabkan oleh penyakit ini, segeralah dapatkan pemeriksaan dari doktor. Amalkan juga amalan gaya hidup sihat agar tekanan darah tinggi dapat dikurangkan. Kurangkan makanan berlemak dan banyak mengandungi garam. Anda juga boleh bersenam. Kombinasi kesemua usaha ini akan membantu mengurangkan risiko sakit kepala akibat penyakti tersebut.

Sakit Kepala CLUSTER HEADACHE
Inilah sakit kepala yang paling menyakitkan. Rasanya seperti ada tusukan pada satu bahagian kepala dan sering menyerang di bahagian mata. Ia lebih banyak menyerang orang lelaki berbanding dengan perempuan dan sering berlaku pada waktu malam. Serangan sakit kepala ini boleh jadi berminggu-minggu atau berbulan-bulan lamanya. Namun kebaikannya, penderita sakit kepala ini tidak menderita seperti sakit kepala akibat migraine atau ‘tension headache’. Berikut adalah beberapa cara untuk mengurangkan risiko sakit kepala ini:

§ Hindarai alcohol
§ Jauhi produk tembakau
§ Amalakan tidur berjadual

Hukum Berbekam

Imam Ghazali berpendapat, yang dinukilkan dalam kitab Tasyirul Fiqih lil Muslimil Mu’ashir oleh Dr. Yusuf Qardhawi: “Al-Hijamah adalah termasuk fardhu kifayah. Jika di suatu wilayah tidak ada seorang yang mempelajarinya, maka semua penduduknya akan berdosa. Namun jika ada salah seorang yang melaksanakannya serta memadai, maka gugurlah kewajiban dari yang lain. Maksud saya, sebuah wilayah kadang-kadang memerlukan lebih dari seorang. Tapi yang terpenting adalah adanya jumlah yang mencukupi dan memenuhi keperluan yang diperlukan. Jika di sebuah wilayah tidak ada orang yang Muhtajib (ahli bekam), suatu kehancuran siap menghadang dan mereka akan sengsara karana menempatkan diri di ambang kehancuran. Ini kerana Zat yang menurunkan penyakit juga menurunkan ubatnya, dan memerintahkan untuk menggunakannnya serta berdakwah untuk melaksanakannya, maka dengan meremehkannya bererti sebuah kehancuran telah menghadang.”

‎76 PENYAKIT YANG BOLEH DISEMBUHKAN OLEH KAEDAH BEKAM

1) Kegemukan
2) Penyakit kaki gajah
3) Sakit pinggang
4) Sakit perut
5) Sembelit
6) Gangguan jantung
7) Radang perut
8) Alergi makanan
9) Sengal tulang
10) Sesak nafas
11) Asma
12) Insomnia
13) Cirit birit
14) Kejang otot
15) Kencing manis
16) Gangguan pundi
17) Menggigil
18) Kencing malam
19) Tonsil
20) Gatal-gatal
21) Radang usus besar
22) Stress
23) Gangguan pundi hempedu
24) Pusingan haid tidak teratur
25) Masalah Ginjal
26) Tekanan darah tinggi
27) Sakit lutut dan sendi
28) Sakit kaki
29) Sakit tulang belakang
30) Gangguan jiwa
31) Stroke
32) Gout
33) Rematoid
34) Bisul
35) Kurang imun
36) Sinus
37) Sakit kawasan perut
38) Gangguan rusuk
39) Buasir
40) Mandul
41) Kuat tidur
42) Membaiki peredaran darah
43) Pembuluh darah sempit/sumbat
44) Sakit punggung
45) Badan kurus
46) Membuang tabiat merokok
47) Sakit bahu/tengkuk
48) Pekak
49) Jangkitan kuman
50) Kurang daya ingatan
51) Kurang fokus
52) Sakit punggung
53) Gangguan pundi
54) Kaki semut-semut
55) Salah urat
56) Lumpuh menyeluruh
57) Lemah syahwat dan masalah prostat
58) Pening kerana gangguan haid
59) Sakit paha dan tapak kaki
60) Sejuk tapak kaki
61) Tegang/gelisah
62) Tumor otak
63) Lutut yang kaku
64) Gangguan pankreas
65) Kejang-kejang
66) Bisu
67) Penyakit mata
68) Berhenti haid
69) Bengkak testis
70) Tekanan darah rendah
71) Penyakit rahim
72) Keputihan
73) Masalah kesuburan
74) Batuk kronik dan penyakit paru-paru
75) Sihir
76) Saka

Rasai keselesaan berbekam di rumah sendiri dengan harga yang amat berpatutan
RM70 untuk 10 cup

Hubungi 0182131240 (Wawa) untuk temu janji

Soalan-soalan lazim mengenai Bekam

1) Adakah kaedah bekam darah menyakitkan ?
Tidak,ini kerana kaedah bekam darah sekarang ini menggunakan sejenis alat canggih yang dipanggil PEN BEKAM.Tusukan yang dilakukan pada kulit oleh pen ini tersangat-sangat laju sehingga membuatkan anda tidak sedar yang tusukan sedang berlaku pada kulit anda.Kaedah tusukan ini mirip kaedah blood test atau ujian kencing manis.

2) Adakah selamat melakukan kaedah bekam darah?
Ya selamat,ini kerana kami menggunakan lancet (jarum) pakai buang,iaitu setiap pelanggan akan diperuntukkan sebilah lancet/jarum baru.

3) Apakah waktu yang mustajab yang mampu memberikan kesembuhan maksimum untuk rawatan bekam darah ?
Waktu mustajab ialah sebelah pagi dimana kita belum mengambil apa-apa makanan dan tariknya ialah tanggal 13,15,17,19 dan 21hb kalendar islam.

4) Individu manakah yang dilarang keras berbekam darah ?
Individu yang dilarang ialah wanita mengandung,wanita haid,wanita yang kerap gugur,individu yang terlalu lemah,orang tua uzur,pengidap kanser darah,pengidap tekanan darah rendah serius,pengidap penyakit kulit serius dan juga wanita hamil 3 bulan pertama.

5) Kaedah bekam manakah yang memberikan kesembuhan maksimum ?
Kaedah bekam darah adalah kaedah yang memberikan kesembuhan maksimum pada pesakit amnya.

6) Kaedah bekam mana pula yang mendapat pahala sunnah bila melakukannya?
Kaedah bekam darah...

7) Berapa kerap kita perlu mendapatkan rawatan bekam darah ?
Bagi orang sihat,anda dianjurkan berbekam sebulan sekali dan bagi orang yang berpenyakit anda dianjurkan berbekam seminggu sekali untuk tiga kali sesi.

8) Apakah pantang larang selepas berbekam ?
Anda dianjurkan tidak boleh makan,mandi dan tidur selepas menjalani rawatan bekam.Untuk 2 jam berikutnya barulah anda boleh makan/tidur.

9) Apakah tips sebelum datang berbekam darah?
Dianjurkan berpuasa sehari sebelum temujanji bekam.