Monday 9 July 2012

Dalil dan Pakej Istimewa Sempena Ramadhan 1433

Bekam merupakan rawatan alternative yang di anjurkan Islam dan di Sunnahkan kepada kita seluruh Ummat Islam. Di sokong oleh Dalil2 dan Hadist2 sahih;

Sabda Rasulullah SAW...

"Hendaklah kamu semua melakukan pengubatan bekam dibahagian tengkuk,kerana sesungguhnya perkara itumerupakan ubat dari 72 jenis penyakit" (Hadis riwayat At Thabrani)

"Kesembuhan itu terdapat pada 3 perkara,iaitu minuman madu,sayatan alat bekam dan Kay(pembakaran) dengan api,dan sesungguhnya aku melarang umatku dari Kay" (Hadis sahih)

"Sesungguhnya pengubatan paling utama yang kamu gunakan adalah bekam"(Hadis sahih)

"Aku tidak berjalan dihadapan sekumpulan malaikat pun pada malam ketika aku diisra'kan,kecuali mereka berkata,"Wahai Muhammad,perintahkanlah umat kamu agar berbekam!!"(Shajihu Al-Jami' 5671)

"Jika ada ubat yang boleh mencapai penyakit,maka bekam juga boleh mencapainya" (Hadis sahih)

"Sebaik-baik hamba adalah jurubekam,kerana ia membuang darah kotor,melembutkan yang keras dan mencerahkan pandangan...." (Hadis Hasan Gharib)

"Bila apa yang kamu gunakan sebagai pengubatan ada yang boleh mengenai penyakit atau memburu penyakit,maka itu adalah bekam" (HR Ibnu Jarir)

Saya frelance therapist menawarkan khidmat bekam kerumah untuk kawasan Negeri Sembilan, Selangor dan Kuala Lumpur. Hubungi saya 0123350180 untuk temujanji.

Harga: Pakej biasa RM50 (12 point)
Tambahan cup: RM5 per point
Transport cas: RM20 - RM50 (mengikut kawasan)

Untuk temujanji boleh hubungi 0123350180 (Call / SMS)


No comments:

Post a Comment

Boleh ke kalau anak-anak kecil berbekam?

 Tak dinafikan ada ibubapa yang mahu anak-anak mereka berbekam atas sebab kesihatan. Pada saya, soalan tu berbalik semula kepada ibubapa ter...