Showing posts with label bekam. Show all posts
Showing posts with label bekam. Show all posts

Wednesday, 18 October 2017

BEKAM KECANTIKAN

Nak wajah cantik halus dan mulus kena guna skin care yang sesuai untuk kulit wajah.

Untuk korang yang ada masalah jerawat yang teruk dan kulit sensitif elakkan dari guna produk yang berchemical tinggi.

Dalam ayat mudahnya guna produk organik.

Jangan tanya jenama apa yang terbaik, banyak jenama yang terbaik ada dipasaran.

Teliti satu persatu baru beli ya.

Dalam masa yang sama boleh cuba terapi Bekam Wajah atau Bekam Kecantikan.

Bekam akan mengeluarkan darah kotor dan toksid dari bawah kulit muka.

Secara tak langsung mempercepatkan proses baik pulih wajah.

Bekam muka sangat mampu milik.

Hanya RM30 sahaja
(Cas transport ikut tempat ya, boleh jimat dengan berbekam ramai2 so korang boleh kongsi2)

Nak booking appoinment?

Boleh wasap cecepat

Confirm masa dan tarikh sehari awal ya☺

Friday, 6 October 2017

Tarikh terbaik untuk BERBEKAM

Hari Terbaik untuk berBEKAM adalah 17, 19 dan 21 bulan Hijriah. ( HR Abu Hurairah RA)

Waktu Terbaik untuk berbekam adalah satu minggu dipertengahan bulan-bulan Qomariah ( Kalender ISLAM ).

Kebiasaannya pada tarikh-tarikh ini graviti bulan dan bumi lebih kuat dari biasa.

Pada masa ini juga kita boleh nampak paras air laut akan tinggi dari kebiasaannya.

Begitu juga keadaan darah dalam badan kita.

Darah menjadi Bergejolak dan berada di Permukaan, jadi bila berBEKAM di waktu ini pengeluaran darah kotor, racun toksid, air bisa dan angin lebih baik dan lancar serta kuantiti nya lebih banyak.

Nak booking appoinment Bekam untuk esok? PM saya segera.

Bekam sunnah 11 cup RM100 sahaja.

Thursday, 5 October 2017

BEKAM TERAPI KESIHATAN TERHEBAT SEPANJANG ZAMAN

Sukar dijelaskan tapi yang dah pernah merasai akan tahu keajaiban teknik Terapi Bekam ini.

Terapi Bekam bukan penawar tapi adalah satu jenis terapi untuk mencegah diri kita daripada penyakit kronik.

Selain itu ianya juga sejenis terapi untuk mengembalikan kesegaran dan kecergasan tubuh badan.

Ada banyak artikel dan rencana yang di tulis oleh pakar dalam bidang bekam yang menjelaskan Terapi Bekam ini mampu menghindar diri kita daripada 76 jenis penyakit termasuk darah tinggi, kencing manis, masalah jantung dan juga gout yang mendominasi carta kesihatan masyarakat sekarang.

Bekam juga sesuai untuk sesiapa sahaja samada lelaki, wanita atau kanak-kanak seawal usia 9 tahun.

Untuk wanita, masalah aurat dan keselesaan selalu menjadi halangan untuk mereka mencuba Terapi Bekam.

Jangan risau ya, saya menyediakan Khidmat Terapi Bekam Ke Rumah untuk wanita.

Boleh whatsapp saya untuk booking appoinment www.wasap.my/60123350180.

Thursday, 7 September 2017

Tarikh SUNAT berbekam bulan ini

Esok hari Jumaat, 8 September 2017 bersamaan 17 Zulhijjah merupakan tarikh sunat untuk berbekam.

Sedia maklum, esok merupakan hari bekerja bagi kebanyakan negeri-negeri di Malaysia. Jangan risau, hari sunat berbekam ada 3 hari.

Kalau tak sempat nak berbekam esok, 10 September (Ahad) bersamaan 19 Zulhijjah dan 12 September (Selasa) bersamaan 21 Zulhijjah juga merupakan hari sunat berbekam.

Jangan lepaskan peluang hari sunat berbekam  yang jatuh pada hari cuti bekerja minggu ini.

Semoga sedikit sebanyak kita boleh mengamalkan sunnah yang paling mudah ini.

Nak booking temujanji boleh whatsapp saya www.wasap.my/60123350180/Bekam

Monday, 28 August 2017

ATASI MASALAH KEBAS DAN LENGUH TANGAN

Hampir semua tempat dibadan kita boleh dibekam.

Apabila terasa sakit bekam di tempat yang sakit itu.

InshaAllah sakit akan reda.

Contohnya bila terasa sakit dan lenguh di gangan.

Berbekamlah InshaAllah sakit dan lenguh itu akan hilang sebaik selesai berbekam.

Nak berbekam di rumah sendiri?

Set temujanji ya

www.wasap.my/60123350180/Bekam



Sunday, 27 August 2017

BEKAM UNTUK TANGAN KEBAS DAN LENGUH

Biasa tak rasa kebas dan lenguh pada tangan hingga rasa menyucuk-nyucuk?
Sakit kan?
Bila dia datang masa nak tidur memang langsung tak boleh nak lelap langsung.
Rasa macam nak cabut tangan tu simpan dalam almari jap.
Tapi tak mungkin lah kan?
Cara paling cepat untuk hilangkan rasa lenguh tu adalah dengan berbekam.
InsgaAllah lepas je selesai sesi berbekam easa kebas dan lenguh tu akan hilang serta merta.
Apa yang keluar semasa sesi berbekam tu?
Biasanya bila membekam tangan yang sedang kebas dan lenguh yang akan keluar adalah darah dan air/wap.
Kadang kala terdapat juga buih juga.
Tapi yang pasti kelegaan yangteramat sangat akan dirasai selepas berbekam, InshaAllah.
Nak berbekam?
Hubungi saya melalui whatsapp di www.wasap.my/60123350180/Bekam

Monday, 7 August 2017

Khasiat dan kebaikan Bekam

Menjalani kehidupan harian di Bandaraya besar seperti Kuala Lumpur memaksa kita menjadi manusia yang hidup dalam stress setiap hari.

Apa tidaknya setiap pagi berhadapan dengan kesesakan lalu lintas, di pejabat berhadapan dengan kerja-kerja yang tak pernah habis. Waktu pulang juga perlu berhadapan dengan kesesakan lalu lintas.
Bayangkan pusingan ini yang kita lalui setiap hari sehinggalah kita pencen. Kasihan pada badan letih lesu semua ada.

Sesekali badan pon perlu di service, macam kereta juga. Barulah boleh meneruskan kelangsungan hidup setiap hari dengan lebih bersemangat.

Bekam adalah salah satu cara untuk service semula badan kita. Disini saya kongsikan 27 kebaikan bekam untuk badan kita;

1. Boleh membersihkan darah dan meningkatkan aktiviti saraf tulang belakang.

2. Memperbaiki aliran pembuluh darah .

3. Menghilangkan kejang – kejang dan luka dalaman pada otot.

4. Bermanfaat penderita asma , pneumonia dan angina pectoris .

5. Bermanfaat ketika mengalami pening, luka dalaman dibahagian kepala dan wajah , migrain dan sakit gigi.

6. Ketika mengalami berbagai jenis penyakit mata dan rabun.

7. Ketika mengalami gangguan rahim dan berhentinya menstruasi bagi wanita .

8. Ketika terkena sengal , sciatica ( rasa sakit, sengal di pinggang) dan tulang sekitar belakang dan pinggang serta papan punggung.

9. Untuk mengatasi gangguan tekanan darah dan arteriosclerosis ( pengapuran pembuluh darah / kolesterol dalam darah dan pembuluh yang boleh menyempitkan saluran darah.

10. Ketika mengalami sakit bahu , dada dan punggung

11. Bermanfaat mengatasi luka – luka , bisul , jerawat dan gatal – gatal kulit.

12. Bermanfaat mengatasi kemalasan , kelesuan dan penyakit banyak tidur .

13. Bermanfaat mengatasi pericarditis ( radang selaput jantung ) dan nephritis ( radang ginjal ) yang parah.

14. Bermanfaat mengatasi keracunan, contohnya seseorang terkena gigitan haiwan berbisa kaedah berbekam boleh di lakukan . Bekam pada tempat gigitan sedut dan keluarkan darah untuk menghalang bisa masuk ke jantung. Rawatan awal ini boleh dibuat sementara mendapatkan rawatan antidot di pusat kesihatan atau hospital.

15. Bermanfaat mengatasi luka – luka bernanah .

16. Membantu menghilangkan pening dan migrain.

17. Membantu membuang angin dalam badan, melegakan pernafasan dan melancarkan sistem perkumuhan.

18. Membantu memecahkan lemak, peluh dan melegakan demam, membantu memulihkan ketegangan urat leher, belikat, pinggang dan urat sendi di kaki.

19. Membantu mencegah kebas kaki dan membantu mengurangkan risiko serangan angin ahmar.

20. Mengeluarkan darah toksik dan melancarkan peredaran darah yang tidak lancar.

21. Membantu meringankan tubuh. Darah kotor yang terkumpul di bawah permukaan kulit menyebabkan rasa berat dan malas.

22. Membantu menajamkan penglihatan. Peredaran darah ke mata yang tidak lancar menyebabkan penglihatan jadi kabur.

23. Membuang darah bertoksik untuk kesihatan keseluruhan.

24. Membuang anasir gangguan makhluk halus melalui pengaliran darah.

25. Hilangkan stress dan tekanan

26. Insha Allah mendapat pahala dan keberkatan kerana membuat rawatan Sunnah Nabi SAW

27. Menggalakkan metabolisma badan kerana sel darah kotor telah keluar dan sel darah baru yang sihat akan terhasil.


Info lanjut berkenaan bekam boleh hubungi saya
www.wasap.my/60123350180/Bekam



Tuesday, 25 July 2017

Petua Singkir Asid Uric untuk pesakit GOUT

Penyakit Gout ialah salah satu bentuk artritis yang diakibatkan oleh pengumpulan hablur-hablur asid urik pada sendi-sendi. Penyakit ini terlalu menyakitkan dan dalam kebanyakan kes, hanya menjejaskan satu sendi (monoartritis), khususnya ibu jari kaki. Istilah "gout" berasal daripada perkataan bahasa Latin, "gutta" yang bermakna 'setitis', disebabkan kepercayaan ketika itu bahawa gout diakibatkan oleh titis humor-humor yang mengerikan dan yang mungkin berkait dengan ketul-ketul mendapan urat.

Untuk anda yang ada masalah gout, ini dia petua untuk singkirkan asid uric untuk pesakit gout.

Sebiji timun bersaiz sederhana
2 batang saleri
Sepotong lemon dibuang kulit
1 akar halia muda

Caranya
Bersihkan semua bahan kemudian blend dgn air yang ditapis.
Amalkan petua ini tapi ingat.. ubat jgn lupa mkn ye....


Monday, 24 July 2017

Bekam untuk Bisul

Penyakit bisul merupakan kumpulan nanah terkumpul di dalam rongga yang terbentuk oleh tisu akibat proses jangkitan (biasanya disebabkan oleh bakteria atau parasit) atau sebarang bahan asing (contohnya. luka tikaman/tembakan). Ia merupakan sistem ketahanan diri tisu untuk menghalang penyebaran bahan berjangkit kepada bahagian badan yang lain.

Organisma atau bahan asing yang memasuki sebahagian tisu membunuh sel sekeliling, membebaskan toksin dan mengakibatkan tindak balas keradangan dengan menarik banyak sel darah putih kepada kawasan tersebut dan meningkatkan aliran darah di sekeliling.

Dengan itu, nanah adalah kumpulan sel tisu yang mati, sel darah putih, organisma yang berjangkit atau bahan asing dan toksin yang dibebaskan oleh kedua-dua organisma dan sel darah. Sturktur akhir bisul adalah dinding bisul yang terbentuk oleh sel sihat dalam cubaan mendirikan halangan sekeliling nanah yang menghadkan bahan berjangkit dari struktur sekeliling.

Simptom utama dan tanda sebarang proses keradangan adalah kemerahan, panas, bengkak dan sakit. Bisul mampu terbentuk pada sebarang tisu pejal tetapi sering kali berlaku pada permukaan kulit (where they may be superficial pustules or deep skin abscesses), dalam paru-paru, otak, buah pinggang dan tonsil. Komplikasi utama adalah penyebaran bahan nanah kepada tisu berdekatan atau jauh dan tisu mati yang berlaku secara meluas (gangrene). Bisul pada kebanyakan bahagian badan jarang sembuh sendiri, jadi rawatan perubatan perlu apabila bisul disyaki berlaku.

Kaedah terapi Bekam mampu membantu mereka yang sering mengalami masalah bisul. Bekam di 11 titik sunnah (amat di galakkan berbekam pada tarikh-tarikh sunnat pada setiap bulan) amatlah membantu mengeluarkan sisa toksid dalam badan sekaligus membantu juga dalam pelbagai permasalahan yang lain, disampaing mengamalkan perawatan dan terapi cara Rasullullah S.A.W.

Tuesday, 7 January 2014

Info ringkas Kaedah Bekam Sunnah (Darah)

-Ia juga dikenali sebagai bekam darah/al hijamah dan kaedah ini adalah SUNNAH.

-Umat islam dianjurkan merasai bekam sunnah ini sekurang-kurangnya sekali seumur hidup.

-Bagi orang sihat dianjurkan menerima rawatan bekam sunnah ini sebulan sekali dan bagi orang berpenyakit 2 minggu sekali.

-Mampu menyembuhkan hampir 93 jenis penyakit kritikal.

-Jurubekam wajib memakai sarung tangan untuk langkah keselamatan.

-Jarum yang digunakan perlu PAKAI BUANG dan setiap pelanggan akan diperuntukkan satu jarum baru.

-Proses sedutan darah akan dilakukan sebanyak 2x bagi memaksimumkan pengeluaran darah kotor.

-Diakhir rawatan bekam,kawasan yang telah dibekam akan disapu dengan alcohol swab untuk proses steril dan selepas itu disapu pula minyak but-but untuk memaksimumkan kesembuhan.

-Semua cawan bekam yang sudah digunakan akan dibasuh dengan teliti dan cermat dengan menggunakan cecair Dettol bagi proses STERIL/NYAHKUMAN.

Untuk temujanji boleh hubungi 0123350180 (Call / SMS)

Friday, 27 December 2013

KEBAIKAN BEKAM

Walaupun belum banyak penelitian tentang sejauh mana kebekersanan Bekam terhadap penyembuhan penyakit seseorang, namun secara fakta, bekam sudah menyembuhkan ribuan penyakit dan telah diguna pakai sejak ribuan tahun yang lalu.

Rasulullah S.A.W. menekankan manafaat bekam didalam beberapa riwayat; Diriwayatkan Tirmidzi dalam Kitab Sunan (2053), Ibnu Majah (3478) dan Hakim (4/212), Rasulullah S.A.W. bersabda:
 "Hendaklah kalian berbekam pada tengah Qamahduah kerana dapat menyembuhkan 72 penyakit".

Dari Ibnu Abbas, bahawasanya Rasulullah S.A.W bersabda,
 "Sebaik-baik orang adalah yang melakukan bekam sehingga mengeluarkan darah, meringankan tulang belakang dan mempertajamkan pendengaran".

Sebuah Hadits yang diriwayatkan Ath-Thabrani, bahawasanya Rasulullah S.A.W bersabda, "Hendaklah kalian semua melakukan pengubatan dengan Hijamah di Qamahduah kerana sesungguhnya hal itu merupakan penawar untuk 72 penyakit dan lima penyakit: Gila, Kusta, Plangka, Vitiligo dan Sakit Gigi".

-Bebas Stroke Dengan Bekam-
Penulis : dr Wadda A Umar 
(Doker, Konsultan, dan Trainer Pengobatan Bekam)
Penerbit : Thibbia


Untuk temujanji boleh hubungi 0123350180 (Call / SMS)

Thursday, 26 December 2013

DIAGNOSIS BEKAM-Analisa kulit wajah

Apabila seseorang itu jatuh sakit,warna kulit wajah akan berubah yang terdiri daripada 5 warna :-

-Biru (hati)-Angin :Sejuk,pedih,kekejangan kuat dan darah tersumbat.

-Merah (jantung)-Panas :Kandungan berlebihan dalam kapilari kulit.

-Kuning (limpa)-Lembap :Kurang darah dan imun.

-Putih (paru -paru) :Gangguan aliran darah dalam tubuh.

-Hitam (ginjal) sejuk/pedih :Kurang tenaga dan darah tersumbat.

Untuk temujanji boleh hubungi 0123350180 (Call / SMS)

Tuesday, 17 December 2013

Bekam membantu melegakan lengu-lenguh badan

Lenguh menurut kamus dewan edisi keempat bermaksud tidak bertenaga atau tidak bermaya utk berbuat sesuatu; letih; lesu: Bekerja sedikit sudah ~. melenguhkan menyebabkan menjadi lenguh; melesukan; meletihkan: Mengangkat barang yg berat-berat ~ badan. kelenguhan keadaan lenguh; keletihan; kepenatan.

Tidak kira apa pun tafsiran perkataan lenguh, anda yang sering mengalaminya pasti berasa tidak selesa tiap kali menghadapi situasi itu.

Selain kaedah urutan, anda disarankan untuk berbekam terus di tempat yang berasa lenguh itu dan anda akan berasa selesa serta merta selepas sesi berbekam.

Adalah diingatkan, keadaan lenguh ini akan kembali menyerang semula di satu ketika kerana kita sebagai manusia sememangnya banyak tugasan yang perlu diselesaikan untuk kelangsungan hidup.


Untuk temujanji boleh hubungi 0123350180 (Call / SMS)

Friday, 13 December 2013

Bekam untuk Lenguh Tulang Belakang

Kadangkala kita merasa lenguh di bahagian tulang belakang hingga ke tulang pinggul. Kesan dari itu kita berasa amat tidak selesa untuk berdiri atau duduk dengan baik lebih2 lagi ketika mendirikan Solat.

Bagi masalah lenguh tulang belakang ini, kami mengesyorkan untuk berbekam disepanjang tulang belakang dari bahu ke pinggul, In Shaa Allah kaedah ini akan membantu mengurangkan rasa lenguh dan anda akan berasa segar semula.

Wednesday, 11 December 2013

Bekam untuk masalah ECZEMA

Ekzema. (Daripada bahasa Greek: ēkzema κζεμα,) juga dikenali sebagai dermatitis atopik adalah satu bentuk keradangan kronik kulit. Ekzema adalah istilah yang digunakan secara meluas untuk pelbagai jenis  masalah kulit. Ini termasuk kekeringan dan ruam kulit berulang yang terdiri daripada gejala-gejala ini: kemerahan, edema kulit (bengkak), kegatalan dan kekeringan, pembentukan kerak, mengelupas, melepuh, retak, meleleh, atau pendarahan. Kepingan kulit mati akan muncul semasa proses penyembuhan berlaku. Menggaru luka terbuka penyembuhan semasa proses penyembuhan juga boleh mengakibatkan parut dan boleh membesarkan ruam.




Tahukah anda, kaedah bekam boleh membantu dalam merawat masalah eczema? Anda yang mempunyai masalah eczema yang teruk disarankan berbekam keseluruh badan untuk kesan yang maksimum. Bagi anda yang hanya mengalami eczema disesetengah area, kami cadangkan terus berbekam di area yang bermasalah.

Bagi anda yang tinggal di kawasan Negeri Sembilan, Kuala Lumpur dan Selangor bolehlah menghubungi di talian 0123350180 (SMS/Whatsapp) untuk temujanji. In Shaa Allah anda akan mengalami pengalaman berbekam yang selesa dirumah sendiri tanpa risau akan masalah transport, jammed, masa atau anak-anak anda.


Untuk temujanji boleh hubungi 0123350180 (Call / SMS)