Saturday 15 September 2012

BEKAM SEBULAN SEKALI DAPAT MERAWAT KEPUTIHAN



Keputihan adalah mimpi ngeri untuk setiap wanita. Ia terjadi apabila seseorang dalam keadaan stress, terdapat jangkitan pada alat kemaluan, tidak menjaga kebersihan atau pemakanan yang tidak seimbang. Keputihan akan mengganggu hubungan suami-isteri, mengurangkan keyakinan diri wanita dan menyebabkan ketidakselesaan terutamanya ketika hendak menunaikan solat.

Rawatan bekam sebulan sekali dapat menyembuhkan penyakit keputihan. Darah kotor yang dikeluarkan dari badan dapat meningkatkan imuniti tubuh untuk melawan kuman. Disamping badan akan menjadi lebih ringan seterusnya mengurangkan stress.

Rasulullah s.a.w bersabda:"Jika ada penyembuhan, maka itu terdapat pada sayatan alat bekam, madu dan 'kay' iaitu sundutan dengan api yang mengenai penyakit, akan tetapi aku tidak suka berubat dengan 'kay'". - Riwayat Ahmad dan Thabrani.

Rasulullah bersabda:"Tidaklah aku berlalu di hadapan sekumpulan Malaikat pun pada malam aku diisra'kan, kecuali masing-masing dari mereka pasti mengatakan kepadaku, 'Muhammad, Perintahlah umat kamu agar berbekam'". - Riwayat Tarmizi.


Untuk temujanji boleh hubungi 0123350180 (Call / SMS)

No comments:

Post a Comment

Boleh ke kalau anak-anak kecil berbekam?

 Tak dinafikan ada ibubapa yang mahu anak-anak mereka berbekam atas sebab kesihatan. Pada saya, soalan tu berbalik semula kepada ibubapa ter...