Monday 10 December 2012

Sihat Dengan Bekam

"Selama Aku berjalan pada malam Isra Mi'raj bersama para Malaikat,mereka selalu berkata "Wahai Muhammad,suruhlah umatmu melakukan bekam".

Ramai antara kita sedia maklum bahawa BEKAM adalah satu kaedah perawatan sunnah yang amat di galakkan oleh Rasul kesayangan kita Muhammad S.A.W. Tetapi malangnya ramai juga yang mempertikaikan keberkesanan kaedah rawatan BEKAM ini.

Memang sukar untuk diterima akal kerana secara mata kasar, bekam hanyalah mengeluarkan darah dan angin kotor yang berada di bawah lapisan kulit, tetapi tahukah anda bukan hanya darah dan angin malah semasa rawatan dijalankan, saraf-saraf dan otot-otot dirangsang dan kerana itulah selepas sesi rawatan kita akan merasa segar dan bertenaga. 

Saya masih lagi dalam proses mengeksplorasi ILMU BEKAM melalui pembacaan dan perkongsian ilmu dengan kereka yang lebih arif. Saya amat berharap   kita semua terutamanya Umat Islam akan sentiasa Sihat Dengan Bekam, kerana inilah salah satu Sunnah yang di ditinggalkan Kekasih kita Rasulullah S.A.W

Untuk temujanji boleh hubungi 0123350180 (Call / SMS)

No comments:

Post a Comment

Boleh ke kalau anak-anak kecil berbekam?

 Tak dinafikan ada ibubapa yang mahu anak-anak mereka berbekam atas sebab kesihatan. Pada saya, soalan tu berbalik semula kepada ibubapa ter...