Friday 28 November 2014

Khasiat Daun Durian Belanda (Sirsak)

Daun DURIAN BELANDA atau daun sirsak (Indonesia) amat berguna untuk pelbagai penyakit terutamanya untuk pesakit kanser. Durian Belanda atau nama saintifiknya Annona Muricata berasal dari hutan tropika Carribean Amerika Selatan yang kini telah di tanam di Asia Tenggara termasukMalaysia da Indonesia di mana ia dikenali sebagai sirsak (dari bahasa Belanda Zuurzak) yag biasaya tumbuh di aras laut hingga kaki bukit.

Daun Durian Belanda adalah ubat kanser yag murah dan mujarab. Biasanya pesakit yang berkemampuan memilih kimoterapi untuk rawatan penyakit kanser (walaupun menanggung kesakitan selepas setiap sesi rawatan). Tapi bagi mereka yang tidak berkemampuan, kini boleh mencuba alternative lain iaitu pengubatan menggunakn sumber alam semula jadi dan alami kurniaan yang Maha Esa.

Cara penyediaan.

Cara pertama:

Ambil 10 helai daun durian belanda dan reneh dengan 3 gelas air sehingga menjadi 1 gelas air. (rebusan 10 helai daun durian belanda ini boleh di ulagi sebanyak 2 kali rebusan untuk hari seterusnya.

Tapis dan minum 2 kali sehari iaitu sebelah pagi dan malam.

Cara kedua:

Kutip daun durian belanda dan cuci bersih, dengan menggunakan raga keringkan daun tersebut di tempat redup, bila daun sudah betul-betul kering simpan di baling kedap udara.

Ambil 3 helai daun yang sudah kering itu, carik-carikkan masukkan ke dalam gelas dan tambah air panas. Biarkan suam dan minum. Minum sehari sekali sebelah malam sahaja. (untuk pesakit kanser kronik minum teh daun durian belanda ini 3 kali sehari sehingga sel-sel kanser mengecut.

Selain merawat kanser, daun duria belanda ii juga sesuai bagi mereka yang mengalami;

-         Masalah batu hempedu
-         Anti sembelit
-         Menurunkan asid urik
-         Sebagai anti bodi dalam tubuh
-         Memudakan sel-sel badan
-         Mencegah selsema
-         Mengatasi masalah kencing tak lawas.


Note: perlu diingat bahawa herba ini tidak menunjukkan kesan serta merta, kesan penggunaannya dapat dilihat setelah istiqomah selama 3 ke 4 minggu. Maklum balas dari mereka yang telah mengamalkan herba inidengan cara yang betul dan berkala, menunjukkan reaksi seperti boleh beraktiviti seperti biasa sedikit demi sedikit. Bagi pengidap kanser pula, pemeriksaan oleh doctor menunjukkan sel-sel kanser mula berkuragan dan ada yang sembuh sepenuhnya Dengan Izin Allah SWT.

No comments:

Post a Comment

Boleh ke kalau anak-anak kecil berbekam?

 Tak dinafikan ada ibubapa yang mahu anak-anak mereka berbekam atas sebab kesihatan. Pada saya, soalan tu berbalik semula kepada ibubapa ter...