Wednesday 2 April 2014

APA ITU BEKAM

Bekam merupakan kaedah pengubatan dengan cara mengeluarkan darah yang terkandungnya toksin atau oksidan dari dalam tubuh melalui permukaan kulit ari. Dalam istilah perubatan moden dikenali dengan istilah “Oxidant Release Therapy” atau “Oxidant Drainage Therapy” atau istilah yang lebih popular adalah “Detoksifikasi”. Cara ini lebih efektif dibandingkan dengan cara pemberian ubat antioksidan (ubat kimia) yang bertujuan untuk meneutralkan oksidan di dalam tubuh sehingga kadarnya tidak makin tinggi (stabil). Tapi jika kesan ubat antioksidan sudah habis, oksidan akan tumbuh dan berkembang kembali. Kerana itu, para doktor biasanya memberika ubat antioksidan secara berterusan.


Untuk mengeluarkan oksidan dari dalam tubuh perlu kaedah khusus. Caranya dengan penyedutan menggunakan alat khusus yang sebelumnya didahului dengan pembedahan minor (torehan khusus) secara hati-hati di titik-titik tertentu secara tepat dalam tubuh, jika oksidan dapat dikeluarkan semua, maka penyumbatan aliran darah ke organ-organ tertentu dalam tubuh dapat diatasi, sehingga fungsi-fungsi fisiologi tubuh kembali normal.





Bekam ke rumah Najwa
No. HP: 012-3350180 (SMS/Whatsapp)
BBM: 74C8E8FD
 Kawasan: Negeri Sembilan, Selangor dan Kuala Lumpur.
 Waktu Operasi: Isnin-Jumaat: Malam
Sabtu, Ahad dan cuti umum: 10.00 pagi-6.00 petang

No comments:

Post a Comment

Boleh ke kalau anak-anak kecil berbekam?

 Tak dinafikan ada ibubapa yang mahu anak-anak mereka berbekam atas sebab kesihatan. Pada saya, soalan tu berbalik semula kepada ibubapa ter...